void"; central notion of Buddhism. Ancient Buddhism recognized
that all composite things (samskrita) are empty, impermanent (anitya),
devoid of an essence (anatman), and characterized by suffering (dukkha). In
the Hinayana [Theravada] emptiness is
only applied to the "person"; in the Mahayana,
on the other hand, all things are regarded as without essence, i.e.,
empty of self-nature (svabhava). All dharmas are fundamentally devoid of independent
lasting substance, are nothing more than mere appearances. They do
not exist outside of emptiness. Shunyata carries and permeates all
phenomena and makes their development possible. One should not, however,
take this view of the emptiness of everything existing simply as nihilism. It
does not mean that things do not exist but rather that they are nothing besides
appearances. Shunyata is often equated with the absolute in Mahayana,
since it is without duality and empirical forms. Beyond that,
the individual schools present differing interpretations of Shunyata.
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Dictionary of Buddhism and Zen
Shunyata, sánscrito (Pali, sunnata; japonés, ku), lit. "vacío, vacío",
concepto central del budismo. Antiguo budismo reconoce que todas las
cosas compuestas (samskrita) están vacías, impermanente (anitya),
carece de una esencia (anatman), y se caracteriza por el sufrimiento
(dukkha). En el Hinayana [Theravada] vacío sólo se aplica a la
"persona", en el Mahayana, por otro lado, todas las cosas son
consideradas como sin esencia, es decir, vacía de la libre naturaleza
(svabhava). Todos los dharmas son fundamentalmente independiente carece
de sustancia duradera, no son más que meras apariencias. Ellos no
existen fuera de vacío. Shunyata y lleva impregna todos los fenómenos y
hace posible su desarrollo. Uno no debe, sin embargo, tomar este punto
de vista de la vacuidad de todo lo existente simplemente como
nihilismo. Esto no significa que las cosas no existen sino que además
no son las apariencias. Shunyata es a menudo equiparada con la absoluta
en el Mahayana, ya que es sin dualidad y las formas empíricas. Más allá
de eso, las escuelas individuales presentan diferentes interpretaciones
de Shunyata.
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